Alla inlägg den 3 januari 2009

Av Maja Holmlund - 3 januari 2009 17:29

Miley Cyrus - Start All Over


vakande kring 11 tiden i morse. tog 2h för mig att stiga upp och fika frukost och klä på mig. Jag mamma Jhoanna och mormor tog bilen ut på samhellet och vi stack in på Ninas tycker faktist att det är snålt om ungdomskläder där det är typ bara tant kläder där. johanna lyfte på en typ skrynklig guldig t-shirt med hög v-ringning "fin va?" min tanke var bara, inte konstigt den var på rea.. ja, ni som varit där förstår nog vad jag menar.

Kurt kom förbi innan middagen. det är så spännande att lyssna på alla hans historier, jsg sprang faktist och hämtade min nyårskrona och kurt om in på ämnet spådomar och oknytt.

det är så kul och lyssna! han berättade att förr så var alla gammla rädd på nyårsafton, för att om ett ljus slutade brinna skulle någon av dem dö. han sa själv att han mindes att detta hade skett när hans mormor tror jag det var, dog samma år detta skett. att alla gammla tittat runt omkring sig på varandra tyst och stilla, vem skulle dö det kommande året?

det är så synd att vi tappat sånna gammla sägner och skrock. men det är väll därför man tycker det är så intressant.


//Maja Holmlund

Ovido - Quiz & Flashcards